Tuesday, August 19, 2008

aku menginsafi diriku..

peserta2 prog tautan kasih PD 2008

dari kiri nombor...



waktu mula2 sampai,dalam kebingungan..hehe







ms aku ngah cuti bulan mei hr tu kwn aku hntr msj yg menyatakan bhw khidmat kami seramai 15 diperlukan as fasi d prog tautan kasih..benda ni diuruskan oleh laki kpd bekas tutor kami,pn faridah..so dia mntk tlg ktorg..mula2 tu katanye prog ni berlangsung d pd selama 3 hari 2 malam..n kami diberikan bayaran rm 50 sehari..wow!!!sume teruja nak g..yelah tyme ngah sengkek ni org nak bg duit..apalah sgt kerja jd fasi dihujung minggu tu..so sume gurl ks (11org) sanggup nak korbankan hujung mggu kami demi menjadi fasi(sbnrnye nak cr duit lebih n mkn free).nak cukupkan 15 org kami tmbah beberapa bdk kos pra sekolah join kami..geng2 yng ngam ngan ktorg jer r..huhuhu..
dalam xcted ktorg menghitung hari ni,keadaan berubah biler ktorg dah blk institut..lain plak yg diberitahu oleh kerani syarikat yg uruskan prog ni..dia mntk kwn aku,zue (glamor jap) crkan org lbh..so,as gurl yg baik ati,ak n zue tanye lah dak laki..nak join tak..ms ni sume stuju..heheheh..duit nyer pasal..
hari berganti hari..tinggal 3 hr lg ktorg nak g ktorg diberitahu yg sbnrnye ktorg bkn jd fasi tp jd peserta n xder bayaran..huhuh..berasap r kejap..bengang sebab cakap xserupa bikin!!!tp ok r lg..alih2 esoknyer di perhimpunan ustaz wat pengumuman "kepada sesiapa yang akan ke kem ibadah di PD sila berkumpul slps perhimpunan".so waktu tu eksen r coz sume tertanye2 sape yg pergi..skali lg ktorg terkejut bl ramai betul yg akan pergi..hampir 80 org..huhh..
rupa2nye,kerani tu tepon insititut pohon ramai peserta,n pengarah plak suh ustaz uruskan..so,akhirnya 2 kelas bdk junior islam diwajibkan pergi same..aku n the geng dah xbesh r nak join2 junior neh..huhuuh..
hr yg nak g tu ok r..
so..pada 28 jun jam 5 ptg ktorg berangkat ke PD..dibahagikan bilik n makan malam..
yang bestnyer tu..suasana tmpat tu sikit nyer cantik..tambah2 lak dpt apertment..siap nak bg satu bilik 2 org jer..tp kami sepakat nak satu apartment satu kelas (pompuan jer r).makan plak first class..6 kali makan..hhuuh..kembang kami..aktiviti lak biaser2 jer..xpadat sgt pun.. dan sebenarnye aku xrase pun yg aku g kem ibadah..hehehe..koz xtvt yg enjoy n ktorg bebas..penceramah best sesangat..just fasi jer yang kureng memuaskan..heuuhuhu..(secara jujurnye aku menyampah ngan diorg)hehehhe..jaat gak aku neh..tp geram r coz diorg sepanjang prog ni x menepati masa n agak tak mesre..aku rase diorg ptt belajar cara MESRA ngan Bob AF tu..hehehhe..

em..tak baik ak ngutuk2 ni..nak2 lg br balik dr kem ibadah...heheheh..sori abg2 n kak fasi..aku xkesah klu tunggu ngah2 panas..tp kesian kat makcik2 n pakcik2 dr JKKK kg ape ntah dr Jelebu tu(diorg offerkan diri nak join skli,ptt nyer xtvt ni untuk remaja-stdnt kejururawatan N9 n stdnt medical assistant N9,tp diorg lak ngah cuti..so tinggal r kami n geng2 Jelebu tu jer..)
ape2 pun thanks gak kat fasi yang menjayakan kem ibadah ni..hehehehe..

insaflah wahai kawan2 ku....


















No comments: